Všeobecné obchodní podmínky
Obchodní společnosti MamiArt s.r.o.
pro https://www.jsmezbeskyd.cz
Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“) upravují práva a povinnosti Smluvních stran v souladu s příslušnými ustanoveními zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“).
„Internetové stránky“ znamená internetová stránka na adrese https://www.jsmezbeskyd.cz , provozovaná Prodávajícím;
„Kupující“ znamená fyzická či právnická osoba, která uzavře s Prodávajícím Smlouvu;
„Objednávka“ znamená Kupujícím podaná žádost Prodávajícímu, kterou projevuje vážný zájem uzavřít Smlouvu.
„Podnikatel“ Podnikatelem se pro účely VOP rozumí ten, kdo jedná v rámci své podnikatelské činnosti. Podnikatelem je ten, kdo samostatně vykonává na vlastní účet a odpovědnost výdělečnou činnost živnostenským nebo obdobným způsobem se záměrem činit tak soustavně za účelem dosažení zisku. Za podnikatele je považován mj. pro účely ochrany spotřebitele také každá osoba, která uzavírá smlouvy související s vlastní obchodní, výrobní nebo obdobnou činností či při samostatném výkonu svého povolání, popřípadě osoba, která jedná jménem nebo na účet podnikatele. Uvede-li Kupující ve Smlouvě, nebo v Objednávce své identifikační číslo, pak se má za to, že je ve smluvním vztahu s Prodávajícím považován za podnikatele a platí pro něj pravidla uvedená ve VOP pro podnikatele.
„Prodávající“ znamená MamiArt s.r.o., IČO: 28611390, se sídlem náměstí Svobody 1, Místek, 738 01 Frýdek-Místek, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Ostravě, v oddíle C, vložka 34605;
„Smlouva“ znamená smlouva o kupní smlouva uzavřená mezi Kupujícím a Prodávajícím;
„Smluvní strany“ znamená Prodávající a Kupující společně;
„Spotřebitel“ je každý člověk, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá Smlouvu s Prodávajícím nebo s ním jinak jedná.
I. Základní ustanovení
- VOP upravují v souladu s § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“) práva a povinnosti vzniklé v souvislosti nebo na základě Smlouvy uzavírané mezi Smluvními stranami prostřednictvím internetového obchodu Prodávajícího, který je provozován na Internetové stránce (dále jen „e-shop“).
- Předmětem Smlouvy jsou produkty nabízené Prodávajícím v rámci katalogu produktů na e-shopu (dále jen „produkt“).
- Kupující vytvořením Objednávky vyjadřuje souhlas s těmito VOP. Kupující přistoupením k VOP stvrzuje skutečnost, že měl před uzavřením Smlouvy dostatečnou možnost se s VOP seznámit a jako takové je přijímá.
- Kopii VOP obdrží Kupující jako přílohu potvrzení Objednávky na zadanou e-mailovou adresu.
- Od VOP je možné se odchýlit ve Smlouvě. Odchylná ujednání ve Smlouvě mají přednost před ustanoveními VOP.
- Kupující bere na vědomí, že fotografie, či jiné grafické zobrazení a vizualizace produktů uvedené na e-shopu nemusí odpovídat prodávanému produktu.
- Prodávající je oprávněn na základě souhlasu Kupujícího uděleného v Objednávce zasílat Kupujícímu obchodní sdělení a to jen do doby, než Kupující Prodávajícímu sdělí, že zasílání chce ukončit. Obchodní sdělení Kupující může učinit na elektronickou adresu získanou v souvislosti s plněním Smlouvy, aniž by mu tím vznikly jakékoliv náklady. Konkrétní podmínky zpracování osobních údajů a zasílání obchodních sdělení a newsletterů jsou upraveny v zásadách ochrany osobních údajů.
- Na základě registrace Kupujícího provedené na webové stránce může Kupující přistupovat do svého uživatelského rozhraní. Ze svého uživatelského rozhraní může Kupující provádět objednávání produktu (dále jen „uživatelský účet“). V případě, že to webové rozhraní obchodu umožňuje, může Kupující provádět objednávání produktu též bez registrace přímo z webového rozhraní obchodu.
- Při registraci na webové stránce a při objednávání produktu je Kupující povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené v uživatelském účtu je Kupující při jakékoliv jejich změně povinen aktualizovat. Údaje uvedené Kupujícím v uživatelském účtu a při objednávání produktu jsou Prodávajícím považovány za správné a pravdivé.
- Přístup k uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Kupující je povinen zachovávat mlčenlivost ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho uživatelského účtu. Kupující není oprávněn umožnit využívání uživatelského účtu třetím osobám.
- Prodávající může zrušit uživatelský účet Kupujícího, a to zejména v případě, když Kupující poruší své povinnosti ze Smlouvy (včetně těchto VOP).
- Kupující bere na vědomí a souhlasí s tím, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení Prodávajícího, popř. nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích osob.
II. Kupní smlouva
- Návrhem na uzavření Smlouvy je umístění nabídky produktu na Internetové stránky Prodávajícího. Smlouva mezi Smluvními stranami je však uzavřena až okamžikem doručením potvrzení Prodávajícího o přijetí Objednávky, které je zasláno Kupujícímu elektronickou poštou (emailem) po obdržení Objednávky Kupujícího. Ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku se nepoužije.
- Objednávky lze činit prostřednictvím e-shopu, elektronickou poštou na adrese obchod@jsmezbeskyd.cz či osobně na provozovnách Prodávajícího, případně také běžnou poštou doručenou na adresu sídla Prodávajícího.
- Přijetí nabídky s dodatkem nebo odchylkou není přijetím nabídky. Potvrzení obsahu Smlouvy uzavřené v jiné než písemné formě, které vykazuje odchylky od skutečně ujednaného obsahu Smlouvy, nemá právní účinky.
- Převzetí nevyžádaného plnění ze strany Kupujícího neznamená přijetí nabídky.
- Smlouva je uzavírána v jazyce českém, veškerá sdělení vůči zákazníkovi, jenž je spotřebitelem jsou činěna v jazyce českém.
- Prodávající je oprávněn od uzavřené Smlouvy bez dalšího odstoupit kdykoliv před dodáním produktu, pokud:
- Prodávající není objektivně schopen z důvodu spočívajících na třetí straně dodat Kupujícímu produkt ve lhůtě přiměřené okolnostem, toto je možné učinit do 14 dnů od okamžiku, kdy se Prodávající o takovéto okolnosti dozvěděl;
- Produkt již není k dispozici, toto je možné učinit do 14 dnů od okamžiku, kdy se Prodávající o takovéto okolnosti dozvěděl;
- se výrazným způsobem změnila cena dodávaného produktu (tzn. o více jak 35 % oproti původně uváděné ceně), toto je možné učinit do 14 dnů od uzavření Smlouvy; Kupující bere na vědomí, že mohou nastat případy, kdy nedojde k uzavření Smlouvy, a to zejména v případě, kdy Kupující objedná produkt za cenu zveřejněnou omylem v důsledku chyby interního informačního systému Prodávajícího či pochybení zaměstnanců Prodávajícího. Pro zřejmost se jedná o takováto pochybení zejména v následujících případech:
- cena produktu je na první pohled nesprávná;
- u ceny produktu přebývá nebo chybí jedna či více cifer;
- sleva na produktu přesahuje 50 %, aniž by produkt byl součástí zvláštní marketingové kampaně či výprodejové akce označené speciálním symbolem a inzerujícím odpovídající výši slev.
- Kupující neposkytne potřebnou součinnost při doručování produktu, toto je možné učinit do 14 dnů od okamžiku, kdy se Prodávající o takovéto okolnosti dozvěděl;
- vyjde najevo, že Kupující porušil již dříve uzavřenou Smlouvu, odstoupení od Smlouvy je možné učinit do 14 dnů od okamžiku, kdy se Prodávající o dané okolnosti dozvěděl.
- Prodávající může mimo jiné nepřijmout Objednávku až do okamžiku vzniku Smlouvy. Prodávající o neakceptování Objednávky informuje Kupujícího.
- Smlouva není uzavřena také v případě, panují-li zde oprávněné pochybnosti o skutečné identitě Kupujícího anebo v případě zjevných chyb v uváděných informacích o produktu či v ceně. Jestliže Kupující již část nebo celou kupní cenu uhradil, bude mu tato částka v plné výši vrácena zpět.
- Dárky, které jsou poskytovány Kupujícímu zdarma a za podmínek darovací smlouvy dle občanského zákoníku upravující pro darovací smlouvu.
- Dojde-li k využití práva Kupujícího – spotřebitele odstoupit od Smlouvy, pozbývá účinnosti též darovací smlouva a Kupující je povinen spolu s vráceným produktem vrátit i s ním související poskytnuté dárky včetně všeho, oč se obohatil. Pokud nedojde k navrácení ze strany Kupujícího, budou tyto hodnoty chápány jako bezdůvodné obohacení. Není-li vydání předmětu bezdůvodného obohacení dobře možné, má Prodávající právo na peněžitou náhradu ve výši obvyklé ceny.
- Pro objednání produktu vyplní Kupující objednávkový formulář ve webovém rozhraní e-shopu. Objednávkový formulář obsahuje zejména informace o:
- objednávaném produktu (objednávané produkty „vloží“ kupující do elektronického nákupního košíku webového rozhraní obchodu),
- způsobu úhrady kupní ceny produktu, údaje o požadovaném způsobu doručení objednávaného produktu a
- informace o nákladech spojených s dodáním produktu
- Před zasláním je Kupující povinen zkontrolovat a případně změnit údaje, které do Objednávky Kupující vložil, a to i s ohledem na možnost Kupujícího zjišťovat a opravovat chyby vzniklé při zadávání dat do Objednávky. Objednávku odešle Kupující kliknutím na tlačítko „OBJEDNÁVÁM s povinností platby“. Údaje uvedené v Objednávce jsou Prodávajícím považovány za správné.
- Odeslání Objednávky se považuje za takový úkon Kupujícího, který nepochybným způsobem identifikuje objednávané produkt, kupní cenu, osobu Kupujícího, způsob úhrady kupní ceny a způsob doručování.
- Podmínkou platnosti Objednávky je vyplnění všech povinných údajů v objednávkovém formuláři, seznámení se a akceptace VOP a Zásadami zpracování osobních údajů (dostupných z: www.jsmezbeskyd.cz) skrze zaškrtnutí potvrzení Kupujícího o tom, že se s nimi seznámil a souhlasí s nimi.
- Prodávající je vždy oprávněn v závislosti na charakteru Objednávky (množství produktů, výše kupní ceny, předpokládané náklady na dopravu) požádat Kupujícího o dodatečné potvrzení Objednávky (například písemně či telefonicky). V případě, že některý z požadavků uvedených v Objednávce nemůže Prodávající splnit, zašle Kupujícímu na elektronickou adresu nabídku s uvedením možných variant Objednávky a vyžádá si stanovisko Kupujícího.
- Kupující souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání Smlouvy. Náklady vzniklé Kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením Smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí Kupující sám, přičemž tyto náklady se neliší od základní sazby.
III. Práva a povinnosti smluvních stran
- Prodávající je povinen doručit produkt nejpozději do 30 dnů od připsání celé kupní ceny na účet Prodávajícího, to neplatí, jestliže je u jednotlivého produktu specifikována jiná lhůta pro doručení a tuto Kupující akceptuje, nebo se jedná o doručení produktu na dobírku. V takovém případě je lhůta pro doručení 30 dní od učinění Objednávky nenastane-li situace specifikována dále v těchto VOP.
- Prodávající může odložit termín dodání produktu, vznikne-li podezření, že při dosavadním nákupu produktu došlo k porušení VOP či jiných právní předpisů ze strany Kupujícího. Prodávající si v tomto případě rovněž může vyžádat od Kupujícího více osobních údajů za účelem potvrzení a upřesnění jeho identifikace.
- Kupující bere na vědomí, že Prodávající nezodpovídá za jakékoliv jednání třetích stran vůči Kupujícímu a ani mezi jednotlivými Kupujícími či třetími stranami navzájem. Uvedené se týká zejména jednání, které ohrožuje či jakkoliv manipuluje s osobními a platebními údaji a prostředky Kupujícího. Prodávající není povinen a ani není schopen ověřovat identitu Kupujícího nad rámec jeho zákonem stanovených povinností. Současně Prodávající není ani schopen prověřovat, zdali užité platební metody a prostředky jsou skutečně Kupujícího či jsou oprávněně využity.
- Kupující je povinen uvést pravdivé údaje o své osobě, zejména pak dodací adresu, číslo telefonu a e-mailovou adresu. Jestliže Kupující uvede lživé či nesprávné informace, nebude na ně brán zřetel při pozdějších reklamacích.
IV. Platební metody a způsob doručení
- Prodávající se uzavřením Smlouvy zavazuje, že odevzdá produkt Kupujícímu a umožní mu k produktu nabýt vlastnického práva. Na straně druhé se Kupující zavazuje, že produkt převezme a zaplatí Prodávajícímu kupní cenu.
- Prodávající si vyhrazuje vlastnické právo k produktu, kde vlastnické právo přechází na Kupujícího až úplným zaplacením kupní ceny za produkt.
- Prodávající se zavazuje odevzdat produkt, včetně příslušných dokladů vztahujících se k produktu, způsobem a na místě určeném Kupujícím v rámci objednávky. Prodávající splní tuto povinnost tím, že uvedeným způsobem umožní Kupujícímu nakládat s věcí v místě plnění a včas mu tuto skutečnost oznámí.
- Produkt je doručen Kupujícímu, jenž je podnikatel v okamžiku, kdy Prodávající odevzdá věc dopravci k přepravě. Kupujícímu, jenž je spotřebitel odevzdává prodávající produkt v okamžiku, kdy je Kupujícímu – spotřebiteli produkt předán přepravcem.
- Kupující má možnost uhradit celkovou částku kupní ceny za produkt osobně při převzetí produktu na výdejním místě, pomocí bankovního převodu (běžný a rychlý), platební kartou (online), na dobírku v hotovosti, a to poukázáním celkové částky na účet Prodávajícího pod příslušným variabilním symbolem, který platbu identifikuje, popřípadě oproti dokladu v hotovosti, je-li produkt doručován na dobírku. Kupní cena produktu je považována za zaplacenou v okamžiku zpracování transakce za účelem úhrady celé kupní částky Prodávajícímu. V případě platby v hotovosti či v případě platby na dobírku je kupní cena splatná při převzetí produktu. V případě bezhotovostní platby, je kupní cena splatná do 5 dnů od uzavření kupní smlouvy není-li dohodnuto jinak.
- Není-li zde specifického požadavku Kupujícího ohledně balení produktu, zabalí Prodávající produkt podle zvyklostí pro daný kategorii produktů; nejsou-li, pak způsobem přiměřeným pro uchování produktu a jeho ochranu. Obdobně se uplatní tato pravidla i pro volbu způsoby přepravy produktu.
- V případě, že je způsob dopravy smluven na základě zvláštního požadavku Kupujícího, nese Kupující riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy produktu. V případě, že je z důvodů na straně Kupujícího nutno produkt doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v Objednávce, je Kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním produktu, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.
- Prodávající si vyhrazuje právo odeslat produkt Kupujícímu, který si v rámci jedné Objednávky a/nebo jednoho dne objednal produkty za celkovou hodnotu přesahující 5.000, -Kč včetně DPH, až po úplné úhradě celkové kupní ceny. Po uhrazení celé kupní ceny provede Prodávající dodání produktu způsobem stanoveným Kupujícím v rámci Objednávky. Ustanovení § 2119 odst. 1 občanského zákoníku se nepoužije.
- Platební metody jsou napojeny na platební brány, které poskytují zabezpečenou technologii přijímání platebních karet a online bankovních převodů. Čísla platebních karet, kreditních karet a hesla k elektronickému bankovnictví jsou zadávány pomocí zabezpečeného a důvěryhodného kanálu společnosti provozující platební bránu a Prodávající je nijak nezpracovává ani neuchovává.
- Ceny produktů jsou prezentovány včetně příslušné sazby daně z přidané hodnoty (DPH) a souvisejících poplatků, vyjma nákladů na doručení produktů, které jsou specifikovány Kupujícím v rámci volby způsobu dodání produktu v průběhu Objednávky. Prodávající nepožaduje žádné poplatky v závislosti na způsobu platby, vyjma doběrečného, pokud je aplikovatelné.
- Číslo účtu Prodávajícího, na který má být poukázána kupní cena za zakoupený produkt je 5339760001/5500. Účet je vedený u Raiffeisenbank a.s.
V. Právo na odstoupení od Smlouvy spotřebitelem
- Kupující, který je spotřebitelem ve smyslu § 419 občanského zákoníku (dále jen „spotřebitel“) má v souladu s § 1829 občanského zákoníku právo na odstoupení od Smlouvy bez udání důvodu do 14 dnů. Uvedená lhůta je počítána od okamžiku převzetí produktu. Je-li předmětem Smlouvy oddání několika druhů produktů či jeho dodání na části, počíná lhůta běžet převzetím poslední části produktu.
- Dále je Kupující, který je spotřebitelem, má právo odstoupit ve lhůtě 90 dní, pokud byl ze strany Prodávajícího vystaven tzv. nekalým obchodním praktikám. K nekalým obchodním praktikám více např. na : https://www.coi.cz/faq/nekale-obchodni-praktiky/
- Kupující spotřebitel, jehož právo bylo nekalou obchodní praktikou dotčeno, může vedle nároků plynoucích z občanského zákoníku odstoupit od smlouvy ve lhůtě 90 dnů ode dne uzavření Smlouvy, nebo požadovat přiměřené snížení ceny v rozsahu odpovídajícím povaze a závažnosti nekalé obchodní praktiky.
- Kupující spotřebitel nemůže odstoupit od Smlouvy podle předchozího odstavce, prokáže-li Prodávající, že je to s ohledem na předmět Smlouvy, povahu a závažnost nekalé obchodní praktiky nepřiměřené.
- Odstoupení od Smlouvy musí být provedeno ve shora uvedené zákonné lhůtě. Spotřebitel v odstoupení od Smlouvy uvede, že odstupuje od Smlouvy, zároveň uvede číslo objednávky, datum nákupu a číslo účtu pro vrácení peněz.
- Pro odstoupení od Smlouvy může spotřebitel též využít vzorový formulář, který je poskytován Prodávajícím. Tento formulář tvoří přílohu těchto VOP, jako Příloha č. 1.
- Odstoupení od Smlouvy může být doručeno písemně na adresu Prodávajícího:
- MamiArt s.r.o., náměstí Svobody 1, 73801 Frýdek-Místek
- Odstoupení je možno učinit i elektronicky na e-mailovou adresu Prodávajícího: obchod@jsmezbeskyd.cz
- Kupující spotřebitel by měl produkt vrátit úplný, tj. včetně veškerého dodaného příslušenství, s kompletní dokumentací, nepoškozený, čistý a pokud možno včetně originálního obalu, ve stavu a hodnotě, v jakém produkt převzal.
- Pokud se jedná o spotřební produkt (např. kosmetika, drogistické výrobky apod.), pak lze od Smlouvy odstoupit, pouze pokud Kupující, jenž je spotřebitelem, dodá produkt nepoškozený a nepoužitý v neporušeném originálním balení.
- Kupující spotřebitel je v případě odstoupení od Smlouvy povinen vrátit Prodávajícímu produkt bez zbytečného odkladu po učinění odstoupení od Smlouvy, nejpozději však do 14 dnů od učinění odstoupení.
- V případě, že Kupující – spotřebitel odstoupí dle výše uvedených podmínek, je Prodávající povinen vrátit přijaté finanční prostředky, ve výši uhrazené ze strany Kupujícího, nenastane-li okolnost kdy na vráceném produktu jsou zjevné známky opotřebení nad rámec běžného opotřebení nezbytného pro to, aby se Kupující s produktem seznámil a odzkoušel jeho vhodnost. Platba bude Kupujícímu vrácena do 14 dnů od odstoupení od Smlouvy, nikoliv však dříve, než je Prodávajícímu produkt, od jehož Smlouvy je odstupováno, doručen.
- Spotřebitel bere na vědomí, že v souladu s ustanovením § 1837 občanského zákoníku, nemá právo na odstoupení od Smlouvy dle výše uvedeného, a to v případech dodání produktu, která je digitálním obsahem. Pokud digitální obsah nebyl dodán na hmotném nosiči a byl dodán s předchozím výslovným souhlasem spotřebitele s takovýmto způsobem doručení. Shora uvedené znamená, že pokud spotřebitel souhlasí se zpřístupněním digitálního obsahu v průběhu prvních 14 dní od uzavření Smlouvy, pak právo na odstoupení okamžikem zpřístupnění zaniká.
- Spotřebitel bere na vědomí, že v případě digitální distribuce produktů má možnost odstoupit od smlouvy pouze v případě, že mu ještě nebylo dodáno plnění. Dodání v podobě doručení produktu do sféry spotřebitele (tj. na jeho e-mail nebo na cloudové uložiště) se považuje za porušení obalu produktu a spotřebitel bere na vědomí, že mu tak zaniká jeho právo na odstoupení od Smlouvy. Tímto však spotřebiteli nezaniká právo na uplatnění práv z vadného plnění u zakoupeného produktu v případě jeho nefunkčnosti.
- Kupující, jenž je podnikatelem, jakož i v ostatních případech, kdy se nejedná o Kupujícího spotřebitele, právo na odstoupení shora uvedeným způsobem nevzniká. Uvedené však nemá vliv na případné odstoupení Kupujícím, který je Podnikatelem, z jiných zákonných důvodů.
VI. Práva a povinnosti z vadného plnění
- Prodávající odpovídá Kupujícímu, že produkt při doručení nemá vady. Zejména pak odpovídá za to, že v době, kdy Kupující produkt převzal:
- má vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které Prodávající nebo výrobce popsal nebo které Kupující očekával s ohledem na povahu produktu,
- se produkt hodí k účelu, který prodávající uvádí nebo ke kterému se produkt tohoto druhu obvykle používá,
- produkt odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
- je produkt v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti,
- vyhovuje požadavkům právních předpisů
- produkt má veškeré doklady nezbytné k jeho užívání nebo jež jsou požadovány příslušnými zákonnými předpisy
- Projeví-li se vada v průběhu 12 měsíců od převzetí, má se za to, že produkt byl vadný již při převzetí. Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí, není-li uvedeno jinak, to se však netýká:
- u produktu prodávaného za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána;
- na opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním;
- u použité věci na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí Kupujícím; nebo
- vyplývá-li to z povahy věci;
- u spotřebního zboží je Kupující oprávněn uplatnit právo z vady do dvaceti čtyř měsíců, není-li však na zboží uvedené datum spotřeby, v takovém případě se lhůta zkracuje pouze do data vyznačeného na obalu zboží.
- Kupující je povinen se seznámit s produktem ihned po jeho převzetí – přechodu nebezpečí škody na produktu. Zároveň, v případě zjištění vad, musí oznámit vadu Prodávajícímu včas, neučiní-li tak, bez zbytečného odkladu poté, co ji mohl při včasné prohlídce a dostatečné péči zjistit, právo z vadného plnění mu nepřísluší. Jedná-li se o skrytou vadu, platí totéž – tzn. nebyla-li vada oznámena bez zbytečného odkladu poté, co ji Kupující mohl při dostatečné péči zjistit, vždy však nejpozději do dvou let po převzetí produktu.
- Prodávající neodpovídá za vady vzniklé v důsledku běžného opotřebení nebo nedodržení návodu k použití.
- Právo Kupujícího z vadného plnění zakládá vada, kterou má věc při přechodu nebezpečí škody na Kupujícího, byť se projeví až později. Právo Kupujícího založí i později vzniklá vada, kterou Prodávající způsobil porušením své povinnosti.
- Nebezpečí škody přechází na Kupujícího převzetím věci. Totožné se uplatní i v případech, kdy si Kupující produkt nepřevezme, ač mu Prodávající umožnil s produktem nakládat.
- Škoda na věci, vzniklá po přechodu nebezpečí škody na věci na Kupujícího, nemá vliv na jeho povinnost zaplatit kupní cenu, ledaže prodávající škodu způsobil porušením své povinnosti.
- Porušení Smlouvy je rozlišováno na:
- Podstatné porušení
- Nepodstatné porušení
- Při podstatném porušení má Kupující nárok na:
- odstranění vady dodáním nového produktu bez vady anebo dodáním chybějící části produktu, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené. Pokud se vada týká pouze jednotlivé části produktu, může Kupující požadovat jen výměnu této vadné části; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má Kupující právo na bezplatné odstranění vady;
- na odstranění vady opravou produktu;
- na přiměřenou slevu z kupní ceny; nebo
- na odstoupení od Smlouvy.
- V případě odstoupení od Smlouvy, může Kupující využít formulář pro odstoupení, který je součástí těchto VOP jako Příloha č. 1.
- Při nepodstatném porušení – vady produktu dle Smlouvy, má Kupující právo na odstranění vady opravou či dodáním nové věci. Teprve pokud se nepodaří produkt opravit, anebo dodat náhradní část produktu vzniká Kupujícímu, který je spotřebitel právo na přiměřenou slevu z kupní ceny.
- Právo na dodání nového produktu, nebo výměnu součásti má Kupující v případě takzvané neodstranitelné vady, tedy pokud nemůže produkt řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad (alespoň 3 vady). V takovém případě má Kupující, který je spotřebitelem, právo od Smlouvy odstoupit.
- Pokud Kupující využije práva na dodání nové věci, je povinen vrátit Prodávajícímu původní produkt, a to včetně veškerého dodaného příslušenství. Náklady spojené s vrácením nese Prodávající, pokud se po posouzení uplatněného práva z vadného plnění projeví jako odůvodněné. V případě neodůvodněných uplatnění, nese náklady Kupující.
- Do okamžiku, než Kupující uplatní právo na slevu z kupní ceny nebo opravu produktu, může Prodávající dodat to, co chybí anebo odstranit právní vadu. Faktické vady produktu může Prodávající dle své vlastní volby odstranit buď opravou produktu anebo dodáním nového produktu.
- Neodstraní-li Prodávající vadu produktu včas nebo vadu věci odmítne odstranit, může Kupující požadovat slevu z kupní ceny, anebo může od Smlouvy odstoupit.
- Již provedenou volbu způsobu řešení práva z vadného plnění nemůže Kupující nadále měnit bez předchozího souhlasu Prodávajícího.
- Kupující je povinen uplatnit reklamaci (práva z vadného plnění) u Prodávajícího nebo osoby určené k opravě (výměně) bez zbytečného odkladu od zjištění nedostatku. Učiní-li tak písemně nebo elektronicky, měl by uvést své kontaktní údaje, popis závady a požadavek na způsob vyřízení reklamace. Formulář je nedílnou součástí těchto VOP.
- Prodávající se zavazuje písemně informovat Kupujícího o způsobu řešení práv z vadného plnění, a to bezodkladně, nejpozději však do 30 pracovních dnů od obdržení uplatnění práv z vadného plnění. Kupující bude vyrozuměn písemně o způsobu vyřízení reklamace, typicky na emailovou adresu, na níž je Kupující u Prodávajícího registrován, či na tu adresu ze které s Prodávajícím komunikoval.
- Odpovědnost za vady produktu se nevztahuje na vady způsobené třetími stranami. Dále se pak nevztahuje na neodborné použití či instalací produktu. Právo z vadného plnění Kupujícímu nenáleží, pokud Kupující před převzetím produktu věděl, že má vadu, anebo pokud Kupující vadu sám způsobil. Totéž se uplatní i v případech, kdy je produkt prodáván z důvodů těchto vad za zvýhodněnou cenu. Obdobně pak i u produktů, které jsou prodávány za zvýhodněnou cenu, protože produkt byl již rozbaleno či sloužilo pro výstavní/marketingové účely.
- Kupující bere na vědomí skutečnost, že jsou-li společně s produktem poskytovány dárky, je možné uplatnit právo z vady pouze u produktu který byl předmětem Smlouvy, ale nikoliv u dárků společně s produktem poskytnutými. U těchto dárků smí Kupující, jako spotřebitel uplatnit práva z vadného plnění pouze do 14 dnů ode dne převzetí produktu. Kupující – podnikatel není oprávněn u dárků uplatnit práva z vadného plnění.
VII. Záruka za jakost a životnost
- Pokud Prodávající u některého produktu nabízí záruku za jakost, pak se zavazuje, že produkt bude po určitou dobu způsobilý k použití pro obvyklý účel nebo že si zachová obvyklé vlastnosti. Tyto účinky má i uvedení záruční doby nebo doby použitelnosti věci na obalu nebo v reklamě. Záruka může být poskytnuta i na jednotlivou součást produktu.
- Jako doklad o záruce vystavuje Prodávající ke každému zakoupenému produktu doklad o zakoupení (faktura) se zákonem uvedenými údaji, které jsou zapotřebí pro uplatnění záruky.
- Lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění začíná běžet dnem převzetí produktu Kupujícím, tj. dnem uvedeném na dokladu o zakoupení či na záručním listě. Takováto lhůta činí:
- u nového (včetně rozbaleného) produktu 24 měsíců;
- u zánovního produktu 12 měsíců (zánovním produktem se rozumí užívaný produkt, který je takto označen);
- u použitého produktu 12 měsíců (použitým produktem se rozumí takto označený produkt),
- U spotřebního produktu (např. kosmetika, drogistické výrobky apod.) je Kupující oprávněn uplatnit právo z vadného plnění do dvaceti čtyř (24) měsíců, není-li však na produktu uvedené datum spotřeby, v takovém případě se lhůta zkracuje pouze do data vyznačeného na obalu produktu.
- Pro Kupujícího podnikatele může být lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění upravena odlišně, je-li to u daného typu produktu výslovně uvedeno, takto uvedená lhůta má přednost. Záruční lhůta je v takovémto případě vyznačena odlišně (typicky označením IČO varianty lhůty u specifikace délky záruky produktu).
- Lhůta končí dnem, který se číselným označením shoduje se dnem, kdy započala a o příslušný počet měsíců či let později.
- Práva z odpovědnosti za vady produkt, pro které platí záruka za jakost, zaniknou, nebyla-li uplatněna v uvedené době.
- V případě vyřízení práva z vadného plnění formou výměny neběží nová lhůta, rozhodující je lhůta začínající běžet dnem převzetí produktu Kupujícím.
- Je-li předmětem koupě produkt, který je spotřebním materiálem anebo je-li tento materiál součástí zakoupeného produktu, použije se životnost místo záruky za jakost. Životnost může být uvedena časově, v počtu použití či jinak obdobně specifikovaná.
- U produktu může být uvedeno více než jedna podmínek životností. K úspěšnému uplatnění práv z vadného plnění je nutné dodržet všechny uváděné podmínky kumulativně.
- Právo Kupujícího uplatnit práva z vadného plnění v zákonné záruční lhůtě životností produktů není dotčeno. Kupující však musí přihlížet k výše uvedeným skutečnostem, neboť záruka se nevztahuje na opotřebení způsobené obvyklým užíváním věci a nelze ji tak zaměňovat se životností výrobku.
- Životnost produktů představuje náchylnost k opotřebení způsobené obvyklým užíváním. Pokud je produkt užíván déle, než je obvyklá životnost, je pravděpodobné, že vzniknuvší vada je důsledkem běžného opotřebení, avšak není vyloučeno, že se skutečně jedná o záruční vadu.
VIII. Řešení sporů mezi smluvními stranami
- Spory mezi smluvními stranami se strany zavazují řešit přednostně mimosoudně. Mimosoudní vyrovnání sporu lze provést prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz na webové stránce www.vasestiznosti.cz.
- V případě sporu mezi Kupujícím, jenž je spotřebitelem a Prodávajícím může spotřebitel využít též možnosti mimosoudního řešení sporu. V takovém případě může spotřebitel kontaktovat subjekt mimosoudního řešení sporu, kterým je Česká obchodní inspekce ( http://www.coi.cz ) a postupovat dle pravidel tam uvedených. Více informací o mimosoudním řešení sporů lze nalézt též na stránkách České obchodní inspekce.
- Mimosoudní řešení spotřebitelského sporu se zahajuje výlučně na návrh spotřebitele, a to pouze v případě, že se spor nepodařilo s Prodávajícím vyřešit přímo. Návrh lze podat nejpozději do 1 roku ode dne, kdy spotřebitel uplatnil své právo, které je předmětem sporu, u prodávajícího poprvé.
- Tento postup není mediací dle zákona o mediaci (č. 202/2012 Sb.) ani rozhodčím řízením podle zákona o rozhodčím řízením a výkonu rozhodčích nálezů (č. 216/1994 Sb.) a jeho využitím není dotčeno oprávnění stran obrátit se se svým nárokem na Českou obchodní inspekci či na soud.
IX. Kontaktní osoby a kontaktní údaje
- Prodávající určuje kontaktní adresu a kontaktní osobu pro řešení případných práv z vadného plnění či odstoupení od Smlouvy:
RNDr. Milan Anděl
X. Recenze produktů a jejich ověřování
- Prodávající neuvádí zákaznické recenze nabízených produktů ani e-shopu samotného, nekontroluje obsah recenzí a neověřuje jejich původ či pravost.
XI. Uvádění cen a slev
- Původní cena (na webu typicky vyobrazena v rámci informování o slevě jako přeškrtnutá) znamená nejnižší cenu za posledních 30 dní před zlevněním, za niž předmětný produkt/službu/licenci Prodávající nabízel na svém e-shopu.
- Do výpočtu původní ceny se nezohledňují individuální cenová zvýhodnění a cenová zvýhodnění, která nejsou zahrnuta přímo v aktuální prodejní ceně daného produktu (tj. nejsou poskytována automaticky a plošně jako např. slevové kódy). Takto vypočtená původní cena zůstává v platnosti i v případě, kdy je produkt zlevňován postupně několikrát v kratším časovém horizontu, maximálně však po dobu 90 dní.
XII. Sdělení Kupujícím spotřebitelům
- Prodávající Kupujícímu spotřebiteli sděluje, že:
- Náklady na prostředky komunikace na dálku se neliší od základní sazby (v příp. internetového i telefonického připojení dle podmínek operátora Kupujícího, Prodávající si neúčtuje žádné další poplatky, to se netýká příp. smluvní přepravy);
- Prodávající nepožaduje úhradu kupní ceny před převzetím plnění Kupujícím od Prodávajícího, příp. povinnost zaplatit zálohu nebo obdobnou platbu se týká požadavků Kupujícího na poskytnutí specifických služeb, jsou-li vyžadovány a poskytovány;
- Prodávající neuzavírá Smlouvy, jejímž předmětem je opakované plnění, pokud takové smlouvy zprostředkovává, nejkratší dobu, po kterou bude Smlouva strany zavazovat, sděluje poskytovatel daného plnění, včetně údajů o ceně, nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná;
- v případě licenčních smluv uzavíraných na dobu neurčitou, je cena licence sjednána za celou dobu poskytování licence, není-li uvedeno jinak;
- ceny produktů a služeb jsou na webu provozovaném Prodávajícím uváděny včetně i bez DPH, včetně veškerých poplatků stanovených zákonem, nicméně náklady na dodání produktu nebo služby se liší podle zvolené metody a poskytovatele dopravy a způsobu úhrady objednávky;
- v případě odstoupení od Smlouvy nese Kupující spotřebitel náklady spojené s vrácením produktu Prodávajícímu, a jde-li o smlouvu uzavřenou prostřednictvím prostředku komunikace na dálku, náklady za vrácení produktu, jestliže tento produkt nemůže být vrácen pro svou povahu obvyklou poštovní cestou;
XIII. Závěrečná ustanovení
- Stane-li se některé ustanovení VOP neplatné či neúčinné, nedotýká se to ostatních ustanoveních VOP, která zůstávají platná a účinná.
- Prodávající si vyhrazuje právo na úpravu či změnu VOP, a to i bez předchozího upozornění. Nové VOP jsou vždy závazné okamžikem jejich zveřejnění na e-shopu. Nová znění ruší předchozí znění VOP včetně všech jejích součástí, přičemž jsou k dispozici elektronicky na www.jsmezbeskyd.cz
- VOP včetně všech jejich součástí jsou platné a účinné od okamžiku jejich zveřejnění na e-shopu.
Ve Frýdku-Místku dne 21.8.2025
Formuláře ke stažení